چاپ کارت پرسنل و شناسایی

  • ۰
  • ۰

صدور کارت هوشمند راننده

متقاضیان دریافت کارت هوشمند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • رانندگان دارای گواهینامه پایه دوم صرفا برای فعالیت با کامیون با حداکثر مجموع وزن و ظرفیت بار ۶ تن حداقل ۲۳ سال بوده و رانندگان دارای گواهینامه پایه یک حداقل ۲۵ باشند.

لازم به ذکر است که حداکثر سن برای کلیه رانندگان به استثناء رانندگاه بخش حمل و نقل روستایی ۵۵ سال می باشد.

  • داشتن گواهینامه معتبر رانندگی متناسب با نوع وسیله نقلیه مورد استفاده.
  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سوم راهنمایی (سیکل) یا معادل آن برای رانندگان برون شهری و مدرک پایان دوره ابتدایی یا دوره تکمیلی نهضت سواد آموزی برای رانندگان حمل و نقل روستایی.
  • دارا بودن برگ صحت و سلامت جسمی و روحی رانندگی معتبر صادر شده توسط مراکز مجاز مورد تائید سازمان.
  • داشتن تابعیت ایران.
  • گذراندن دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مطابق دستورالعمل سازمان.
  • نداشتن سابقه محکومیت قطعی کیقری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی می گردد.
  • نداشتن ممنوعیت قانونی برای رانندگی با وسایل نقلیه مربوطه.
  • عدم تصدی به شغل تمام وقت و مستمر در قوای سه گانه و نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی و موسسات عمومی غیردولتی و عدم اشتغال به حرف موضوع قانون نظام صنفی.

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت هوشمند راننده:

  • درخواست کتبی (یا الکترونیکی) مبنی بر تقاضای صدور کارت هوشمند در بخش های باری به همراه اعلام نشانی و شماره تلفن همراه و کد پستی محل سکونت متقاضی و اعلام و اقرار مبنی بر عدم اشتغال به مشاغل بند قبل.
  • ارائه اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی معتبر مرتبط با نوع وسیله نقلیه، گواهی عدم اعتیاد از مراکز مجاز مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدرک تحصیلی.
  • ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائم برای متقاضیان ذکور (مطابق مقررات نظام وظیفه).
  • دو قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ با زمینه روشن مربوط به یک سال اخیر.
  • اصل و کپی فیش واریزی مربوط به صدور برگ فعالیت به حساب مربوطه.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه قطعی کیفری (عدم محرومیت از حقوق اجتماعی).
  • ارائه گواهی یا معرفی نامه معتبر ممهور سازمان تامین اجتماعی یا صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر.
  • برگ سلامت رانندگان و گذراندن دوره های آموزشی که از طریق سیستم توسط کاربر کنترل و تائید می گردد.
  • ارائه معرفی نامه از انجمن های صنفی رانندگان بار در شهرستان و یا استان مربوطه و در صورت عدم وجود انجمن از کانون ذیربط.

توجه داشته باشید که مدت زمان کارتهای هوشمند یک ساله است و رانندگان حمل و نقل مسافر و کالا موظف به تمدید سالانه آن هستند.

مراکز ثبت نام و صدور کارت هوشمند در استان تهران:

  1. تهران ، کیلومتر۲۲ جاده تهران – ساوه ، پایانه بار تهران
  2. تهران ، خیابان انقلاب خیابان بهار جنوبی کوچه سمنان پلاک ۳۱ طبقه دوم
  3. تهران ، خیابان انقلاب میدان فردوسی ابتدای خیابان ایرانشهر جنوبی پلاک ۱۶ طبقه دوم
  4. تهران ، خیابان سپهبد قرنی خیابان سمیه پلاک ۲۱۴ طبقه سوم

تمدید کارت هوشمند راننده

دارنده کارت هوشمند موظف است حداقل یکماه قبل از انقضای مدت اعتبار برگ فعالیت، نسبت به تمدید آن از طریق مرجع صادر کننده اقدام نماید. شرایط تمدید کارت هوشمند رانندگان بصورت زیر می باشد:

دارابودن ۱۸ فقره کارکرد رسید شده به صاحبان کالا به همراه حداقل طی هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسافت با بارنامه طی یک سال به منظور احراز فعالیت حرفه ای در بخش حمل و نقل عمومی برای رانندگان حمل و نقل کالاهای برون شهری ضروری است.

مدارک لازم برای تمدید کارت هوشمند:

رانندگان با در دست داشتن اصل و تصویر کارت سلامت، اصل و تصویر گواهینامه معتبر رانندگی، می توانند نسبت به تمدید کارت هوشمند مبادرت کنند.

 مدارک لازم برای صدور کارت سلامت رانندگان:

  • اصل و تصویر گواهینامه رانندگی (حداقل پایه دو)
  • اصل و تصویر کارت ملی
  • اصل و تصویر شناسنامه
  • اصل و تصویر کارت پایان خدمت (فقط برای متقاضیان زیر ۵۰ سال)
  • یک قطعه عکس ۳*۴ برای رانندگاه برون شهری و دو قطعه عکس ۳*۴ برای رانندگان درون شهری
  • انجام آزمایش (لازم است از ساعت ۸ الی ۱۰ صبح ناشتا باشید)

جهت استعلام کارت سلامت کلیک نمایید.

صدور کارت هوشمند المثنی برای رانندگان

مدارک لازم برای صدور کارت هوشمند المثنی:

  • درخواست کتبی
  • معرفی نامه از سازمان تامین اجتماعی از نظر سابقه پرداخت بیمه (تکمیل فرم شماره ۲ تامین اجتماعی)
  • اخذ گواهی از مراجع ذی صلاح (دادگاه – نیروی انتظامی) در خصوص مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت
  • کپی یک نوبت آگهی مبنی بر مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار
  • تعهد محضری در خصوص پذیرش مسئولیت عواقب ناشی از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و عودت کارت در صورت پیدا شدن
  • ارائه کپی کارت سلامت
  • ارائه قرارداد همکاری با شرکت ها و موسسات حمل و نقل
  • ارائه گواهینامه معتبر رانندگی
  • پرداخت مبلغ ۳۰.۰۰۰ ریال به حساب تسهیلات استان بابت صدور کارت هوشمند رانندگان و ارائه اصل فیش بانکی

صدور کارت هوشمند ناوگان باری

جهت استعلام کارت هوشمند ناوگان باری کلیک نمایید.

کارت هوشمند ناوگان باید همراه کارت هوشمند راننده در باربری و سامانه های حمل و نقل ارائه گردد. جهت صدور کارت هوشمند ناوگان باید مدارک زیر را به مراکز اعلام شده تحویل دهید:

  • کارت سبز ناوگان
  • کارت ناوگان و کپی از آن
  • برای ناوگان خریداری شده توسط لیزینگ، ارائه کارت سبز ناوگان که برابر اصل شده است، کافی می باشد.
  • ۹۹/۱۰/۲۰
  • هانیه اکبرپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی