چاپ کارت پرسنل و شناسایی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهنمای چاپ کارت PVC

در حال حاضر یکی از پر کاربردترین شیوه های احراز هویت جهت ارائه خدمات گوناگون، بهره گیری از کارت های PVC (پی وی سی) می باشد. کارت سوخت، کارت های اعتباری و بانکی، کارت های شناسایی و عضویت، کارت های حضور و غیاب و کنترل تردد، کارت های تخفیف و ... از نمونه های استفاده از کارت های PVC می باشد.

برای چاپ کارت  PVC از پرینتر های چاپ کارت PVC می توان استفاده کرد که قابلیت چاپ بر روی انواع کارت های پی وی سی و کارت هوشمند با ضخامت های مختلف را دارند.

روش های چاپ کارت  PVC

چند روش برای چاپ کارت PVC وجود دارد که با توجه به ویژگی های مورد نیاز برای چاپ، روش مناسب انتخاب می شود. این روش ها عبارتند از چاپ آفست، چاپ دیجیتال مستقیم و غیر مستقیم، و در نهایت چاپ تلفیقی.

-          چاپ آفست: روش چاپ آفست کارت PVC مناسب برای تیراژ بالای هزار عدد با طرح ثابت و فاقد اطلاعات متغیر می باشد. چاپ آفست کارت PVC به دو روش چاپ تک کارت و چاپ شیت انجام می شود که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

-          چاپ دیجیتال: روش چاپ دیجیتال کارت PVC مناسب برای تیراژ پایین و طرح متغییر می باشد، مانند نام و تصویر در کارت های شناسایی، که دستگاه های چاپ دیجیتال کارت پی وی سی به دو روش چاپ مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند. نحوه عملکرد چاپ مستقیم و غیر مستقیم متفاوت است.

ماده مصرفی چاپگر کارت با تکنولوژی چاپ مستقیم، ریبون می باشد. بر خلاف پرینترهای سنتی کاغذ که چاپ با استفاده از کارتریج های جوهر انجام می شد، پرینترهای کارت شناسایی از ریبون استفاده می کنند.

در مکانیزم چاپ حرارتی مستقیم، هد چاپگر مستقیماً بر روی ریبون و کارت قرار گرفته و رنگ ها به سبب حرارت هد بر روی کارت می نشیند. ریبون مورد استفاده از 4 لایه رنگی YMCK و یک لایه تثبیت تشکیل شده است

در مکانیزم چاپ غیر مستقیم تصویر توسط هد روی فیلم چاپ و سپس از فیلم بر روی کارت منتقل می گردد. شیوه چاپ غیر مستقیم به نسبت چاپ مستقیم گران تر بوده و از ماندگاری و کیفیت چاپ بالاتری برخوردار می باشد. مواد مصرفی در چاپگر های کارت چاپ غیر مستقیم ریبون و فیلم می باشد.

-          چاپ تلفیقی: این روش ترکیبی از چاپ آفست کارت های PVC و چاپ دیجیتال می باشد.

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

چاپ کارت

چاپ ریسو : در این چاپ از دستگاهی شبیه پرینتر استفاده می شود که رنگ های رایج مانند مشکی و قهوه ای را با کیفیت نسبتاً پایینی بر روی کارت چاپ می کند. به دلیل کیفیت پایین این نوع چاپ از لحاظ قیمتی هم بسیار ارزن بوده است و برای کارت های نفیس پیشنهاد می شود اصلا از این چاپ استفاده نکنید.

چاپ سیلک : چاپ سیلک اسکرین یا «چاپ سیلک» روشی برای چاپ متن است. در این روش از پارچه با توری با سوراخهای بسیار ریز استفاده میشود. توری در قابی ثابت میشود. متن مورد نظر روی این توری نقش میشود. سپس بخشهایی از متن که نباید رنگ بخورد با مادهای مسدود کننده لاک حساس پوشیده میشود. این قاب توری را در این حالت شابلون مینامند. سپس زیرکار را با فشار کاردک یا غلتک به سطح چاپ شونده منتقل میکنند. رنگ یا زیرکار فقط از بخشهایی که مسدود نشده یه کاغذ یا سطح چاپ شونده منتقل میشود و متن روی آن ظاهر میگردد. مرکب مورد نظر در این چاپ پودری می باشد . و این چاپ برای چاپ کارت عروسی کیفیت بالایی را دارا می باشد .

چاپ نقره کوب / طلا کوب : در این چاپ ابتدا از متن قالبی فلزی به نام کلیشه تهیه می شود سپس با استفاده از این کلیشه و ورقه نازک طلایی یا نقره ای و به کمک دستگاه پرس متن مورد نظر بر روی لایه از کارت که به عنوان لایه چاپی استفاده می شود حک می گردد. به دلیل ساخت کلیشه مطمئناً هزینه این نوع چاپ بیشتر از سایر چاپ ها می باشد .

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

قیمت کارت پرسنلی

قیمت کارت پرسنلی با توجه به کاربردها و تعداد آن متغیر است. جهت اطلاع از قیمت، خرید و مشاوره انواع کارت پرسنلی، می توانید با کارشناسان شرکت فرزان کارت آسیا تماس بگیرید.

انواع کارت پرسنلی

انواع کارت پرسنلی هوشمند براساس خصوصیات فیزیکی کارت را می توان به چهار نوع اصلی تقسیم کرد که عبارتند از : کارت های حافظه ای ، کارت های تماسی ، کارت های غیرتماسی و کارت های ترکیبی.

کارت های حافظه ای

کارت های حافظه ای مانند کارت های مغناطیسی، صرفاً به منظور نگهداری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. کارت های حافظه ای با وجود یک دستگاه کارت خوان از یک کانال ارتباطی که کاملاً تحت کنترل دستگاه کارت خوان است هدایت می گردند. در این نوع از کارت های هوشمند ، اطلاعات امنیتی بر روی کارت ضبط شده و بدون “کلمه رمز صاحب کارت” دسترسی به اطلاعات موجود ممکن نخواهد بود.

کارت های غیر تماسی (Contactless)

کارت های غیر تماسی با استفاده از فرکانس رادیویی و بدون نیاز به خروج کارت از کیف دارنده آن، اطلاعات مورد نیاز را منتقل می کنند . در فناوری بکار رفته دستگاه کارت خوان بدون تماس فیزیکی با خود کارت اقدام به انتقال اطلاعات و انجام تراکنش مالی می کند . انرژی مورد نیاز برای فعال شدن تراشه ممکن است به دو صورت تدارک دیده شود : یکی از طریق باطری مینیاتوری تعبیه شده بر روی کارت و یا از طریق امواج میکروویو که توسط دستگاه کارت خوان مخابره شده و توسط کارت دریافت خواهد شد. این نوع کارت ها به عنوان کارت های بدون تماس یا Contact Less نیز معروف می باشند.

کارت های تماسی (Contact)

کارت های تماسی نوع پیچیده تری از کارت های هوشمند هستند که عملاً یک تراشه در آن ها تعبیه شده است . از جمله ویژگی های مهم این نوع کارت، امنیت بالای آن در تبادل اطلاعات است. چنانچه اطلاعات به طور مناسب روی کارت ذخیره شود، حتی در صورت مفقود شدن کارت، اطلاعات موجود در آن برای دیگران غیر قابل دسترس خواهد بود. به طور کلی از کارت های هوشمند به عنوان ابزاری جهت پردازش و ذخیره سازی اطلاعات با ضریب امنیتی بسیار بالا استفاده می شود که امکان کنترل حقوق دسترسی به اطلاعات روی آن به راحتی امکان پذیر است . پارامتر امنیت و رمزنگاری اطلاعات ، از مهمترین ویژگی های این فنآوری نوین است که در این زمینه فعالیت های مطالعاتی فراوانی انجام گرفته است.

کارت های ترکیبی

با توجه به استفاده کاربران، با ترکیب دو یا چند نوع از این کارت های هوشمند و ایجاد یک کارت ترکیبی می توان از مزایای هر کدام بهره برد.



 

اگر دنبال سایتی برای ثبت اگهیتون هستین آگهی رایگان رو فراموش نکنید.


  • هانیه اکبرپور