چاپ کارت پرسنل و شناسایی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کارت مایفر  1k شفاف یکی از محبوب ترین و متداول ترین کارت RFID در دنیا می باشد. برند Mifare متعلق به کمپانی NXP می باشد و دارای انواع مختلفی می باشد.

* کارت مایفر 1k  شفاف چیست؟

کارت مایفر (Mifare 1k) شفاف از جنس PVC است و به صورت بدون تماس مایفر یا همان کانتکت لس (Contact less) می باشد. این کارت ها دارای چیپست یا کد چند رقمی هستند و دارای ضخامت 400-760 میکرون و ابعاد 8.5×5.4 سانتی متر است.

در حقیقت این نوع کارت ها که در بازار با نام کارت های مایفر ۱k خرید و فروش می شوند، دارای ۱ کیلو بایت حافظه می باشند که شامل ۱۶ سکتور می باشند. به جز سکتور صفر بلاک صفر در تمامی بلوکهای  ۰ و ۱ و ۲ هر سکتور امکان درج داده وجود دارد. در بلاک مذکور تیپ کارت و شماره سریال کارت قرار دارد که فقط خواندنی است.

این چیپست جهت برنامه ریزی کارت به بلوک های مختلف تقسیم شده است. کارت مایفر 1kشفاف قابلیت خواندن و نوشتن را بر روی چیپست خود دارد. 
کارت مایفر 1k شفاف

* ویژگیهای کارت مایفر 1k

استفاده و کاربرد کارت‌های مایفر تا حدود زیادی تحت تاثیر حافظه آنها قرار دارد که مشخص می‌کند حجم اطلاعات آنها به چه صورت است و نحوه قرارگیری اطلاعات بر روی کارت به چه شکل خواهد بود. از طرف دیگر مسئله ضخامت کارت و ابعاد آن می‌تواند در فرآیند هایی مانند چاپ کارت شناسایی و چاپ کارت پرسنلی تاثیر گذار باشد. با این وجود ویژگی‌های کارت مایفر 1k را می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

1. ارائه شده به بازار با ضخامت بین 0.8 تا 0.9 میلی متر

2. ساخته شده در ابعاد 85.7 × 54.3 میلی متر

3. امکان خواندن کارت از فاصله پنج سانتی متر تا ۸ سانتی متر

4. برخورداری از کد سریال منحصر به فرد چهاربیتی برای بالا بردن سطح امنیت کارت

5. تقسیم بندی حافظه کارت برای کاربری های مختلف و استفاده از آن ها به صورت همزمان

6. قابلیت همخوانی با انواع کارتخوان های موجود در بازار

7. قیمت پایین‌تر و درصد فراوانی بیشتر نسبت به سایر کارتهای RFID

8. وجود حافظه یک کیلوبایتی برای ذخیره‌سازی اطلاعات مختلف

9. راحت بودن فرآیند چاپ کارت مایفر 1k با توجه به طراحی بدنه و رنگ آن

10. امکان استفاده از انواع پرینتر چاپ کارت پی وی سی

*کاربردهای کارت مایفر (Mifare 1k) چیست؟

برای استفاده راحت تر از کارت مایفر 1kشفاف می توان بر روی کارت مایفر چاپ و شخصی سازی انجام داد. این کارت می تواند جهت کارت حضور و غیاب، کارت سلف سرویس، کارت شناسایی، کارت اتوبوس، کارت مترو، کارت پارکینگ، کارت وفاداری مشتریان، کارت شهروندی، کارت اعتباری مورد استفاده قرار گیرد.

برای نمونه در سیستم های حمل و نقل عمومی دنیا که حجم مسافرانی که جابجا می شوند زیاد است و نیاز به کنترل سریع بلیط ها وجود دارد، می توان از کارت های مایفر به عنوان وسیله ای برای پرداخت هزینه بلیط ها استفاده کرد.

*امکان استفاده از چه چاپگر هایی برای کارت مایفر 1kشفاف وجود دارد؟

خوشبختانه طراحی کارتهای مایفر 1k به شکلی است که امکان استفاده از انواع پرینترها و چاپگرهای برای آنها وجود دارد. به طور کلی، پرینتر فارگو hdp5000 با توجه به تکنولوژی چاپ غیر مستقیم و همچنین فراهم آوردن چاپ لب به لب بهترین گزینه ممکن برای این کارت هاست.

ضمن اینکه در بین محصولات ما انواع فیلم چاپگر فارگو ۵۰۰۰ و همچنین مدل های مختلف ریبون فارگو ۵۰۰۰ دیده می‌شود که شما می توانید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنید.

اما برای کسانی که مسئله هزینه و تعرفه چاپ کارت پی وی سی و همچنین هزینه خرید پرینتر چاپ کارت پی وی سی در اولویت قرار دارد، امکان استفاده ازپرینتر هایتی cs۲۰۰ برای این کارت ها وجود دارد که به عنوان یک گزینه رومیزی قابل استفاده است.
پرینتر کارت pvc

*روش تولید کارت های مایفر

کارت های مایفر دارای یک چیپ و یک آنتن که دور تا دور کارت کشیده شده است تشکیل شده است که به آن inlay می گویند. دو لایه ورق ۳۰۰ میکرون از جنس pvc بر زیر و روی inlay قرار می گیرند و سپس دو لایه لمینیت با ضخامت هر کدام ۸۰ میکرون روی ورق های PVC قرار می گیرند. سپس به دستگاه لمینیتور انتقال داده میشود تا لایه ها به یکدیگر بچسبند. مرحله آخر مرحله پانچ می باشد که جهت برش خوردن ورقه ها در سایز کارت که سایز کارت ۸۰-cr است می باشد. در حین تولید کارت می توان دو ورق ۳۰۰ میکرون PVCرا چاپ نمود و از ورق چاپ شده در تولید کارت مایفر استفاده نمود. بدین ترتیب پس از برش، کارت مایفر با طرح دلخواه آماده استفاده می باشد.

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

کارت باشگاه ورزشی

 

 

چاپ کارت باشگاه ورزشی در خانه‌های مختلف

چاپ کارت باشگاه بر روی انواع کارت مقوایی و pvc

چاپ کارت PVC ساده و هوشمند (کارت مایفر 1k)

چاپ کارت باشگاه ورزشی از تعداد ۱ عدد به بالا

چاپ کارت باشگاه ورزشی با توجه به سفارش باشگاه و نیاز آنها

چاپ کارت باشگاه ورزشی برای کنترل تردد ورزشکاران

فراهم آمدن امکان کدینگ و شخصی سازی کارت برای هر کدام از ورزشکاران

چاپ کارت باشگاه ورزشی برای تمام شهرهای ایران

*چاپ کارت باشگاه ورزشی برای چه مواردی استفاده می‌شود

از آنجایی که فرایند چاپ کارت باشگاه ورزشی بر روی کارت‌های مقوایی و کارتهای هوشمند انجام می‌گیرد، نقش‌های متفاوتی برای آنها می‌توان در نظر گرفت که به نوع کارت استفاده شده بستگی دارد:

استفاده به عنوان کارت تردد برای ورزشکاران؛

استفاده به عنوان  کارت حضور و غیاب  برای پرسنل باشگاه؛

استفاده برای دسترسی ورزشکاران به بخشهای مختلف؛

استفاده به منظور جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل باشگاه

استفاده برای کنترل تعداد وضعیت افراد حاضر در باشگاه

استفاده برای ثبت شهریه‌های پرداخت شده و پرداخت نشده

*طراحی کارت باشگاه ورزشی

باید اعتراف کنیم که مهمترین موضوع در طراحی کارت باشگاه ورزشی این است که در زمینه آن تصاویری از رشته ورزشی مورد نظر آورده شود. به عنوان مثال در کارت باشگاه بدنسازی باید از دستگاه‌های این رشته و در کارت استخر باید تصاویری از استخر آورده شود. به طور کلی، در طراحی این کارت‌ها اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی ورزشکار، رشته ورزشی، مشخصات حرفه‌ای، و اطلاعاتی در مورد تاریخ انقضاء کار آورده می‌شود.

کارت باشگاه ورزشی

*قیمت چاپ کارت باشگاه ورزشی

 در مورد تعرفه چاپ کارت باشگاه ورزشی فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار هستند که مهم‌ترین آن‌ها به نوع کارت استفاده شده است. طبیعتاً قیمت چاپ کارت باشگاه ورزشی با کارت‌های هوشمند بیشتر از  کارت PVCساده  بوده و این کارتها از کارت‌های مقوایی بیشتر است.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • هانیه اکبرپور